آداب سفر
واقعا تفریحی
همه چیز از همه جا فقط برای اقایون
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

پيوندها
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان واقعا تفریحی و آدرس m2m3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 172
بازدید کل : 52125
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نويسندگان
مهدی

آرشيو وبلاگ
فروردين 1392


 
12 فروردين 1392برچسب:, :: 7:54 :: نويسنده : مهدی

آداب سفر

مسلما سفر نیز مانند ارکان دیگر زندگی دارای آداب و منش خاصی است که فراگیری آن برای هر فردی الزامی است .این امر بخصوص در سفر به کشورهای دیگر بیشتر نمود پیدا میکندزیرا در سفر به کشورهای دیگر با ادیان و زبان و فرهنگ  متفاوتی روبرو می شویم و چه بسا مواردی که در کشور ما خلاف عرف محسوب نمی گرددولی در جوامع دیگر جزو منفورترین کارهاست و از آنجایی که رفتار و اعمال هر فرد خارجی نمایانگر فرهنگ و تمدن کشورش است بهتر اینست که ابتدا در مورد آداب و رسوم کشوری که می خواهیم به آن سفر کنیم کمی تحقیقات انجام داده تا با دید بازتری به کشور مقصد سفر کنیم .

 در طی سفرهای متعددی که به کشورهای مختلف داشتم متاسفانه مشاهده کردم بعضی از دوستان هموطن نا آگاهانه  باعث رنجش و آزار دیگر همسفران و یا افرادمقیم آن کشور می گردند بنابر این لازم دانستم به بعضی از اینموارد اشاره ای داشته باشم تا دوستان مسافر با کمی ملاحظه و دقت بیشتر به این موارد سعی کنند اوقات خوشی برای خود و همسفرانشان مهیا کنند:

1-  بسیاری از افرادی که سفر می کنند دوست ندارند از زندگی شخصی و خصوصی خود صحبت بکنند بنابر این دوستان از پرسیدن سوالاتی همچون:از کجا آمدید؟مجردید یا متاهل؟ چه کار می کنیدو ....... از دیگر همسفران خودداری کنید اگر فردی تمایل داشته باشد خودش این موارد را مطرح می کند.

2-  عکسبرداری و فیلمبرداری از دیگران کار درستی نیست شاید افراد نخواهند در عکسها و فیلم های خانوادگی شما باشند لذا خواهش میکنم قبلا از همسفران اجازه بگیرید حتی در هنگام فیلمبرداری از افراد مقیم آن کشور نیز بایدجانب احتیاط را رعایت کرد.

3-  هنگام ترک هتل و تسویه حساب نهایی سعی کنید اتاقی را که در این مدت در آن ساکن بودید را کمی تمیز کنید تادیگران از ما به عنوان افرادی منظم و مقید به پاکیزگی یاد کنند .

4-  در هنگام استفاده از مینی بار اتاق و هنگام تسویه حساب مورد رابه پذیرش هتل گوشزد کنیم متاسفانه رفتار بعضی از دوستان در این موارد باعث شده ایرانیها  در بسیاری از کشورها از مینی بار در اتاق خود بهره مند نشوند.

5-  از انجایی که در اکثر گردشهاافراد متاهل و مجرد در کنار سفر می نمایند از دوستان مجرد (به خصوص آقایان محترم)تقاضا می گردد کمی در بکار گیری الفاظ یا حرکات و رفتار خود دقت بیشتری بفرمایند.

6-  ازانتقاد از سیاستهای یا سنتهای  حاکم بر آن کشور بپرهیزید چون ممکن است این بحثها از جانب شما توهین تلقی گردد.

دوستان اگر موارد دیگری هست که از قلم انداختم خوشحال  میشوم از نظرات شما هم آگاه شوم.

به امید روزی که هر ایرانی در سفر به کشورهای دیگر نشاندهنده منش و شخصیت بزرگوارانه و خالص پارسیان باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: