کد اهنگ متن دار


کد اهنگ متن دار

واقعا تفریحی
سرویس چت روم

مترجم سایت

واقعا تفریحی
همه چیز از همه جا فقط برای اقایون
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

پيوندها
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان واقعا تفریحی و آدرس m2m3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 308
بازدید کل : 52425
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نويسندگان
مهدی

آرشيو وبلاگ
فروردين 1392


 
این صفحه را به اشتراک بگذارید
12 فروردين 1392برچسب:, :: 7:54 :: نويسنده : مهدی
برای برخی از سفرها، انتخاب هاستل یکی از راههای کم کردن هزینه هاست. اما اغلب در مورد آن اطلاعات کمی و محدودی دارند. در این این مقاله سعی می کنیم تا این گونه مراکز اقامتی را معرفی نماییم.
دالاهو:

خوابگاه مسافری یا هاستل (به انگلیسی: Hostel) که می‌توان آن را مهمانپذیر نیز نامید نوعی مکان اقامتی اجاره‌ای است. معمولاً هر مهمان دارای یک تخت است که در یک اتاق مشترک با تعداد دیگری از میهمانان قرار گرفته‌است. معمولاً امکانات بهداشتی (حمام و توالت) و نیز آشپزخانه در بیرون از اتاقها قرار دارند و بصورت اشتراکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.


هاستل، پدیده‌ای جهانی

هاستل یا هوستل محل خواب ارزان قیمتی است که تخت‌های یک اتاق را به شما اجاره می‌دهد و در واقع یک اتاق بین چند نفر مشترکا بهره برداری می‌شود. تعداد تخت‌ها در هر اتاق از ۲ الی ۸ تخت متغیر است. هاستل‌ها هیچ چیزی از امکانات هتل‌ها کم ندارند و تنها چیزی که قیمت آنها را پایین می‌آورد استفاده کردن همزمان چند نفر از یک اتاق می‌باشد. البته تا آنجایی که تجربه نشان داده‌است خیلی به ندرت پیش می‌آید که تمام اتاق‌های یک هاستل پر از مسافر باشند، در ۸۰ درصد اوقات شما تنها یا با یک یا دو نفر دیگر در آن اتاق اسکان خواهید داشت.

هاستل‌های معتبر دارای اتحادیه بین المللی هستند و به مسافران و جهانگردانی که خواهان اقامت ارزان قیمت هستند در سراسر شهرهای کشورهای مختلف جهان سرویس می‌دهند.


زندگی در هاستل
زندگی در هاستل از این منظر قابل توجه‌است که شما به راحتی با افرادی از کشورهای دیگر هم اتاق می‌شوید و می‌توانید دوستان بسیار زیادی را در کشورهای دیگر پیدا کنید و حتی قرار سفر بعدی را برای کشور آنها تنظیم کنید! (هم اتاقی‌های هاستل خود را پس از آشنایی در فیس بوک یا دیگر شبکه اجتماعی محبوب پیدا کنید و به لیست دوستانتان بیافزایید) چون اکثر توریستهای جوان دنیا به این محلها می‌آیند و ارتباط مستقیم و نزدیکی باهم دارند امکان پیدا کردن دوستان صمیمی و نزدیکی از همه دنیا برای شما فراهم می‌شود و از آنجایی که همه توریست هستند می‌توانید در بعضی از قسمتهای سفر با آنها همسفر بشوید و با تقسیم کردن هزینه‌ها باز هم در پول مصرفی خود در حین سفر صرفه جویی عمده نمایید.

هاستل های معتبر دارای اتحادیه بین المللی به آدرس اینترنتی www.hihostels.com هستند و به مسافران و جهانگردانی که خواهان اقامت ارزان قیمت هستند در سراسر شهرهای کشورهای مختلف جهان سرویس می دهند. زندگی در هاستل از این منظر قابل توجه است که شما به راحتی با افرادی از کشورهای دیگر هم اتاق می شوید و می توانید دوستان بسیار زیادی را در کشورهای دیگر پیدا کنید و حتی قرار سفر بعدی را برای کشور آنها تنظیم کنید! (هم اتاقی های هاستل خود را پس از آشنایی در فیس بوک یا دیگر شبکه اجتماعی محبوب پیدا کنید و به لیست دوستانتان بیافزایید) چون اکثر توریستهای جوان دنیا به این محلها می آیند و ارتباط مستقیم و نزدیکی باهم دارند امکان پیدا کردن دوستان صمیمی و نزدیکی از همه دنیا برای شما فراهم میشود و از آنجایی که همه توریست هستند می توانید در بعضی از قسمتهای سفر با آنها همسفر بشوید و با تقسیم کردن هزینه ها باز هم در پول مصرفی خود در حین سفر صرفه جویی عمده نمایید.

ویژگی هاستل‌ها
هاستل‌ها بر خلاف هتل‌ها دارای امکانات پخت و پز در آشپزخانه بوده و همه نوع وسیله طبخ مانند اجاق گاز، فر خوراک پزی، مایکروویو، توستر نان، قابلمه، ماهیتابه، بشقاب، قاشق و چنگال و لیوان و غیره در آنها برای آشپزی و غذا خوردن مهیا است. در کل استفاده از توالت و حمام و آشپزخانه در هاستل‌ها مشترک می‌باشد علاوه بر اینکه این مکان‌ها هم کاملا تمیز هستند.

هزینه اقامت در هاستل
قیمت یک شب استرحت در هاستل‌های اروپایی برای هر نفر بین ۱۰ تا ۱۵ دلار متغیر است و برای کشورهای آسیایی یا آمریکای لاتین به شبی ۵ دلار هم می‌رسد. البته قیمت اتاق‌های خصوصی یا Private کمی بیشتر است. اتاق‌های خصوصی گزینه بهتری برای متاهل‌ها است. این در مقایسه با هتل‌های شبی ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار واقعا به صرفه‌است، همچنین در هتل شما امکان پخت و پز ندارید و مجبورید از غذاهای بیرون نیز استفاده کنید که آن هم هزینه شما را باز بالا می‌برد. ولی در هاستل شما می‌توانید مواد اولیه ارزان را از سوپرمارکت‌ها تهیه کرده و با استفاده از قابلمه و ظروفی که در آشپزخانه هاستل‌ها مهیا می‌باشد، خودتان در هاستل غذای مورد علاقه خود را بپزید و حتی باقیمانده آنرا برای فردا در یخچال هاستل نگهداری نمایید.

البته قیمت های Private مربوط به اتاق هایی می شود که خصوصی فقط برای خود شماست و کس دیگری در آن نیست و گزینه بهتری برای متاهل ها است و طبیعتا اندکی گران تر می شود! صد البته قیمت اتاق های private خصوصی در هاستل ها نیز گزینه های ارزانی نسبت به قیمت اتاق در هتل های گران هستند! ادر ضمن همه اتاق های موجود در هاستل هایی که از سه سایت معروف آدرس داده شده در اینجا پیدا می کنید (چه خصوصی، چه عمومی) کیفیت و زیبایی ظاهر لازم را دارند و دارای استاندارد لازم برای زندگی مسافرتی هستند!

کارت اشتراک سالیانه
اگر هاستل شما عضو اتحادیه بین المللی هاستل داران در سایت باشد،شما می‌توانید از هر یک از هاستل‌های زیر نظر این اتحادیه یک کارت فیزیکی عضویت دریافت کرده و از ۴۰۰۰ هاستل عضو این اتحادیه در سراسر دنیا از تخفیف قابل توجهی در قیمت هاستل‌ها برخوردار شوید. این کارت به ارزش تقریبی ۲۴ دلار است و به نام شما صادر می‌شود و به شما تخفیفی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد در قیمت هاستل‌های عضو این اتحادیه در سراسر دنیا ارائه می‌دهد. همچنین اگر بیشتر از ۱۰ شب در یک هاستل قصد توقف دارید می‌توانید از صاحب هاستل یک تخفیف بیشتری هم برای اقامت طولانی مدت خود دریافت کنید.


رزرو هاستل
از طریق اینترنت به راحتی می توانید یک هاستل در هر شهر از هر کشوری که بخواهید پیدا کنید و سپس با تلفن زدن به آن، اتاق مورد نظر خود را رزرو کنید و برای این کار نیاز به پرداخت پول از طریق کارت اعتباری بین المللی ویزا کارت یا مسترکارت نمی باشد و همین بزرگترین مزیت آن برای ما ایرانیان ساکن در دوران جمهوری اسلامی است که تحریم بانکی بین المللی هستیم.

مشخصات تمام هاستل های دنیا در یکی از این سه سایت زیر موجود است:
http://www.hihostels.com
http://www.hostels.com
http://www.hostelworld.com/hostels.php


 اغلب صاحبان هاستل شبها را در آن سپری نمی‌کنند و هاستل کاملا در اختیار مهمانان آن است. بنابراین اگر دیر هنگام به شهر مورد نظر خود می‌رسید باید از مسئول هاستل بسته به نوع امکانات آن، محل قرار گرفتن کلید اتاق یا رمز عبور باز کردن درب اتاقی که رزرو کرده‌اید را از وی بپرسید تا موقع ورود به هاستل دچار مشکل پشت در ماندن نشوید.

در ایران

در ایران به مکانهای اقامتی ارزان قیمت شبانه روزی، مهانخانه، مهمانپذیر و نیز مسافرخانه گفته می‌شود. در نیمه اول قرن چهاردهم خورشیدی، ساخت مسافرخانه‌های ارزانقیمت در شهرهای مختلف ایران گسترش یافت و در شهرهای مختلف این مکانها، در میادین اصلی شهر، دروازه‌های ورودی و نیز در مجاورت گاراژهای مسافرتی ساخته شدند. در دهه‌های اخیر، علاقه بیشتری به ساخت و اقامت در هتل به وجود آمده‌است. به همین دلیل، بسیاری از مسافرخانه‌های قدیمی تغییر کاربری داده‌اند. در دوره‌های قدیمی تر، کاروانسراها نقش مهمانخانه را بر عهده داشته‌اند.


 
این صفحه را به اشتراک بگذارید
12 فروردين 1392برچسب:, :: 7:54 :: نويسنده : مهدی
اعجاب انگیزترین مکانهای گمشده جهان

در سراسر زمین، آثاری از تمدن‌های پیشین پراکنده‌اند. برخی با جنگ، برخی بر اثر آتشفشان و سونامی و برخی دیگر، تنها با گذر زمان، به فراموشی سپرده شده‌اند،‌ پر از رمز و رازهایی که هنوز ناشناخته‌اند.

دالاهو:

در سراسر زمین، آثاری از تمدن‌های پیشین پراکنده‌اند. برخی با جنگ، برخی بر اثر آتشفشان و سونامی و برخی دیگر، تنها با گذر زمان، به فراموشی سپرده شده‌اند،‌ پر از رمز و رازهایی که هنوز ناشناخته‌اند.
امروزه ساختمان‌های پر زرق و برق و مدرن، ‌بیشترین دل‌مشغولی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. اما در دوران بسیار دور، شهرها و بناهایی بوده‌اند که رازهای زیادی را در دل خود دارند.
نشنال‌جئوگرافیک این مکان‌های باستانی را مکان‌های گمشده نامیده و گزارشی در مورد مجموعه‌ای از آن‌ها منتشر کرده است.

ماریتیما، سواحل مدیترانه

ماریتیمای قیصریه: شاید کانال‌هایی که روزگاری برای آوردن آب شیرین به کار می‌رفته‌اند،‌ حالا مهم‌ترین آثار به جا مانده در مخروبه‌های ماریتیما قیصریه باشند،‌ اما روزگاری، شهری که پادشاه بزرگ دنیای باستان، هرود، روی سواحل مدیترانه بر پا کرده بود، بیش از هر چیز دیگری، یک بندرگاه بسیار مهم بود. کاوش‌های متعدد به سرپرستی روبرت هولفلدر در دهه 1980/1360 نشان داد که این بندر یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بنادر دنیای باستان بود. بورلی گومن، باستان‌شناس و جغرافی‌دان، کشف کرده است که یک سونامی در قرن اول یا دوم بعد از میلاد مسیح،‌ به این شهر حسابی آسیب رسانده و احتمالا از آن به بعد، ‌شهر رو به نابودی رفته است.


 

استون هِنج، انگلستان

استون‌هنج در جنوب انگلستان، یکی از بناهای بزرگ سنگی است که توسط مردم باستان در اروپا ساخته شده‌است. سازندگان استون هنج، از سال ۳۱۰۰ پیش از میلاد، سنگهای این بنا را به شکل چند دایره تو در تو، در مکان فعلی آن کار گذاشتند. احتمالاً از این دایره‌های سنگی برای مشاهده حرکات خورشید، ماه و ستارگان که در آن زمان طی مراسم مذهبی مورد پرستش قرار می‌گرفتند، استفاده می‌شده‌است.



پرسپولیس، ایران

انبوه فرستادگانی که هدایا و خراج‌ها را به همراه آورده‌اند، ‌برای همیشه در کنار پلکان تشریفاتی باقیمانده‌های پرسپولیس یا تخت جمشید، شهری که روزگاری پایتخت امپراطوری هخامنشیان بود،‌ خواهند ایستاد. شهری که در دوران سلطنت خشایارشاه (486- 465 قبل از میلاد مسیح)، بر سراسر دنیای متمدن حاکم بود. متیو استولپر از دانشگاه شیکاگو،‌ سرپرستی برنامه‌ای برای پاکسازی، حفاظت و تصویربرداری دیجیتالی از ده‌ها هزار لوح سنگی به جا مانده در خرابه‌ها را بر عهده گرفته است؛ لوح‌هایی که همگی زمانی به بایگانی امپراطوری متعلق بوده‌اند.



مجسمه های غول پیکر مِمنون، دریای نیل

این مجسمه‌های افسانه‌ای حدود 3500 سال است که در صحرای مصر در نزدیکی لوکسر خودنمایی می‌کنند،‌ اما تازه در دهه 1970/1350 بود که یک باستان‌شناس به معنای واقعی شروع به مطالعه در مورد این دو مجسمه دوقلو از فرعون امن‌هوتپ سوم، با رویکرد مهندسی مدرن نمود. روبرت فلمینگ هایزر با استفاده از تحلیل فعال‌سازی نوترونی، کشف کرد که معادنی که سنگ‌های به کار رفته در این مجسمه‌های غول‌پیکر از آن‌جا آورده شده‌اند در نزدیکی قاهره،‌ یعنی چند صد کیلومتر دورتر قرار گرفته‌اند. هر کدام از قطعات آن حدود هزار تن وزن دارد،‌ بنابراین به احتمال زیاد،‌ در زمان ساخت، کانالی در دل صحرا کنده شده و قطعات سنگی غول‌پیکر سوار بر کرجی به محل فعلی آورده شده‌‌اند.



تولُم، کلمبیا

بقایای تولوم که به نحوی عجیب به سنگ‌های صخره‌هایی پیشرفته در آب‌های شبه‌جزیره یوکاتان واقع در مکزیک پرچ شده‌‌، روزگاری یک بندر مهم در سرزمینی بود که حالا کلمبیا نامیده می‌شود. چنان که باستان‌شناس کلمبیایی، پیلار لونا برای اولین بار در اواسط دهه 1980/1360 نشان داد، مهم‌ترین ساختار آن که سال‌ها به نام ال‌کاستیلو شناخته می‌شد، نه یک قلعه که یک برج راهنمای ناوبری بوده که بسیار هوشمندانه طراحی شده و به شکلی قرار گرفته بوده که نحوه به چشم آمدن نور چراغ‌ها از درون پنجره‌هایش به دریانوردان نشان می‌داد که چه‌طور و چه وقت با امنیت می‌توانند قایق‌های خود را به بادبان‌ها بسپارند.



گِرند کنیون، جنوب غربی آمریکا

گرندکانیون: انبارهایی که در دل این صخره‌ها رو به دره نانکوویپ، یکی از شاخه‌های گرندکانیون، کنده شده‌اند، به دوران قبل از تاریخ برمی‌گردند و توسط داگلاس و. شوارتز، ‌انسان‌شناس، کشف و حفاری شده‌اند. وی در دهه 1960/1340، از پایه‌گذاران مطالعات باستان‌شناسی بر روی اماکن مهم و معروف بود. وی با کار روی گردنه عظیم و ترسناک و نیز لبه‌های شمالی همسایه آن، تصویرها، پایه‌های بنا و حتی آثار به جا مانده از سیستم‌های آبی را کشف کرد که به نحوی هوشمندانه ساخته شده بودند.



انگکور وات، کامبوج

معبد آنگ‌کور: با وجود قرن‌ها جنگ و بی‌توجهی، معبد بزرگ آنگ‌کور کامبوج همچنان آرام پا برجا است. این معبد زمانی قلب امپراطوری بزرگ آنگ‌کور بود که بین قرن‌های نهم تا شانزدهم حکمرانی می‌کردند. باستان‌شناسانی چون رولاند فلچر اخیرا درک ما از این منطقه را تغییر داده‌اند. آن‌ها کشف کرده‌اند که زمانی این منطقه بسیار پرجمعیت بود. استفاده از سیستم‌های رادار تصویربرداری هوایی، شواهدی به دست داده که زمانی، مناطق شهری، دارای سیستم پیشرفته انتقال آب از صدها کیلومتر دورتر و در جهات مختلف بود.



بامیان، افغانستان

بامیان، قبل از طالبان: بعد از قرن‌ها بسته بودن به روی بیگانگان،‌ افغانستان تا سال 1931/1310 به اندازه‌ای درهای خود را به روی خارجی‌ها گشوده بود که هیئت اعزامی آسیاپیمایی سیتروئن- هاردیت را بپذیرد. این گروه برای اولین بار می‌خواست ‌با خودرو،‌ فاصله بین مدیترانه تا دریای زرد را در دل آسیا بپیماید. وقتی که گروه به دره بامیان افغانستان رسید، مینارد اوون ویلیامز از نشنال‌جئوگرافیک،‌ توانست اولین عکس رنگی را از مجسمه‌های بودایی غول‌پیکر متعلق به قرن ششم، در فرورفتگی‌های صخره‌های دره بگیرد.



بامیان، افغانستان

بامیان، بعد از طالبان: از وقتی طالبان،‌ دو مجسمه بزرگ بودایی دره بامیان را در سال 2001/1380 از بین بردند، باستان‌شناس افغان، زماریالی تارزی، به دنبال مجسمه سومی می‌گردد که گفته می‌شود مجسمه عظیم یک بودای خوابیده است که بر اساس نوشته‌های باستان بیش از 300 متر طول دارد و جایی در بامیان دفن شده است.‌. تا به حال او موفق شده بقایای نمونه‌های کوچک‌تری را در معبدی در همان نزدیکی پیدا کند،‌ اما او به جستجوی خود تا یافتن مجسمه بزرگ ادامه خواهد داد،‌ تا چنان که خودش می‌گوید، ارزش و اهمیت باستان‌شناختی سایتی را نشان بدهد که بسیاری خیال می‌کنند برای همیشه از بین رفته است.



پِترا، اردن

پترا که در دره‌ای بزرگ در اردن مخفی است، زمانی به این شکل توصیف می‌شد: شهر رز قرمز به قدمت نیمی از تاریخ. البته در مقایسه با زیستگاه‌های مربوط به عصر آهنی که در نزدیکی آن قرار دارند، ‌هنوز جدید به حساب می‌آید. در حالی که نمای سردر معروف خزانه آن در حدود 2000 سال پیش تراشیده شده، توماس ایی.لوی، باستان‌شناس، روی سایتی در نزدیکی آن به نام وادی فایان که مرکز معادن مس است و در واقع یک منطقه صنعتی به حساب می‌آید به دنبال بقایایی مربوط به هزار سال پیش از آن می‌گردد. کایل ناب هم برای اولین بار مطالعه باستان‌شناختی سیستماتیکی را در سایت دیگری در نزدیکی وادی فید آغاز کرده است.



ماچو پیچو، پرو

ماچوپیچو:‌ هیئت‌های اعزامی پرو به سرپرستی پروفسور هیرام بینگهام در فاصله سال‌های 1912 تا 1915،‌ مهم‌ترین پروژه‌های این حوزه را در ماچوپیچو انجام دادند،‌ چرا که اولین ماجراجویی‌های باستان‌شناسانه در آن اتفاق می‌افتاد. منظره حاصل از این تلاش‌های اولیه، ‌نمی‌توانست از این خاص‌تر و زیباتر باشد: قله‌ای از آند، در میان ابرها،‌ جایی که این گروه با همکاری دانشگاه ییل،‌ اولین حفاری‌ها را در شهر گمشده اینکاها انجام داد.
 



هرکولانیوم، جنوب ایتالیا

پمپی و هرکولانیوم دو شهر باستانی در ایتالیا هستند که زیر شن‌های زمان مدفون شده‌اند. در واقع آن‌ها زیر چندین تن صخره و خاکستر مدفون شدند که در سال 97 میلادی از دل کوه وزوویوس فوران یافت. چنان که دکتر سارا بیزل در دهه 1980 در حفاری‌های هرکولانیوم کشف کرد، بسیاری از مردم در آن زمان به سمت دریای مدیترانه گریختند. وی بقایای انسان‌هایی را یافت که در حالت وحشت‌زده خشک شده و به خاکستر تبدیل شده‌اند،‌ اسکلت‌هایی که هنوز جواهرات خود را دارند و یا دست‌هایی که برای محافظت به دور کودکان حلقه زده شده و به همان شکل باقیمانده است.



لاونتا، مکزیک

11 سر سنگی عظیم‌الجثه‌ای که متیو استیرلینگ در دل جنگل‌های مه‌آلود جنوب مکزیک از زیر خاک بیرون آورد، ‌اولین نشانه‌های تمدنی بودند که تا آن زمان ناشناخته بود و در نهایت، اولمک نامیده شد. با کنار زدن خاک‌ها بین سال‌های 1938 و 1942، وی یک آرامگاه با ستون‌های بازالتی، یک تابوت سنگی با سر یوزپلنگ و گنجینه‌ای از اشیای مصنوع پیدا کرد که باعث شد این دهکده به عنوان لا ونتا و سن لورنزو تنوشتیتلان برای همیشه روی نقشه باستان‌شناسی ثبت شود.

 

افرودیسیاس، جنوب شرقی ازمیر ترکیه

افرودیسیاس (به معنای الهه عشق)،اِفسوس شهری قدیمی در کرانه دریای اژه، از مکانهای وابسته به هخامنشیان در جنوب غربی آسیای صغیر بوده است، 230 کیلومتری جنوب شرقی ازمیر ترکیه. این‌جا زمانی شهر قدیمی افرودیسیاس واقع شده بود؛ اما وقتی کنان اریم، باستان‌شناس، برای اولین بار این سایت را در ترکیه دید، تنها یک خرابه بود و پر بود از علف‌های هرزی که همه‌جا با ارتفاع بلند روییده بودند. اما طی دو دهه بعد (1966- 1988) حفاری‌های پرزحمت او، شهر حیرت‌آوری را به آشکار کرد، معجزه‌ای در مرمر، با میدان‌ها، حمام‌های عمومی و معبد افرودیت که در عکس می‌بینید. این شهر به مدت 7 قرن می‌درخشید، تا این‌که جنگ‌ها و زلزله‌ها آن را از بین ببرند.



اِل بروجو، پرو

در سال 2006/ 1385، در حین حفاری هرم ساخته شده از آجرهای گلی فرهنگ موچه واقع در ال بروجو در شمال پرو، جان ورانو به دنبال جسد مومیایی و تتو شده زن جوانی می‌گشت که در حدود 1500 سال قبل مرده بود. وقتی جسد مومیایی را در میان اشیای گرانبهای قبر یافتند، ورانو این کشف را به کشف آرامگاه توت‌آنخ‌آمون در مصر تشبیه کرد.
 

 
این صفحه را به اشتراک بگذارید
12 فروردين 1392برچسب:, :: 7:54 :: نويسنده : مهدی
 
 
اسامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا شینگن عبارتند از:
 
آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند، سوئیس، اتریش، بلژیک، جمهوری چک،
 دانمارک، یونان، نروژ، پرتقال، اسپانیا، سوئد، فنلاند، استونی، مجارستان،
 لاتویا، لوگزانبورگ، لیتوانی، مالت، لهستان، اسلونی، اسلواکی.
 
فرد دارنده ویزای شینگن می تواند به تمامی این کشورها سفر نماید.
مـدارک مـورد نیـاز جهـت اخــذ
 ویـــزای شینگن , تـوریستی , تجـاری و نمایشگاهی:
 

تکمیل ( آنلاین) فرم درخواست ویزا
پاسپورت امضاء شده با حداقل 7 ماه اعتبار با كپي از صفحات + ( پاسپورت قبلی/ ویزاهای قبلی شنگن

, انگلیس ...)

4 قطعه عكس 3.5*4.5 رنگي جديد, تمام رخ, زمينه سفيد
ترجمه شناسنامه متقاضی و كپي از تمام صفحات
ترجمه شناسنامه همسر متقاضی و كپي از تمام صفحات (در صورت تأهل)
ترجمه و پرينت 2-3 ماهه گردش مالی حساب جاري / پس انداز و موجودی حساب
ترجمه و اصل سند مالكيت (منزل مسكوني - زمين - باغ - ويلا - مغازه) به نام مسافر يا همسر مسافر
ترجمه و اصل مدارك اشتغال (جواز كسب - پروانه بهره برداري - گواهينامه فعاليت صنعتي - جواز مطب

- كارت بازرگاني - روزنامه آگهي تاسيس و تغييرات شرکت) - معرفي نامه از محل كار به همراه اصل

ليست بيمه و فيش حقوقي و کپی

بیمه نامه مسافرتی حد اقل معادل 30.000 یورو با کپی
اصل بلیط تأیید شده رفت و برگشت هواپیما و کپی

اطلاعات ویزای شینگن:

ویـزای شینـگن مخصوص اشخاصی است که قصد ورود به کشورهای محدوده شینـگن را دارند

و اتباع کشورهایی غیر از کشورهای مذکور هستند.

اتباع کشورهای قاره آمریکا (غیر از کشورهایی چون بولیوی، کلمبیا، پرو ...) و اتباع کشورهای ژاپن

, کره جنوبی, استرالیا, نیـوزیلند و مالزی نیازی به اخذ ویـزای شینگن ندارند و می توانند تا مدت

حداکثر ۹۰ روز به کشورها عضو شینگن وارد و یا خارج شوند.

ویـزای شینگن دارای دو تاریخ مشخص است, یکی تاریخ اعتبار ویـزا و دیگری روزهای مجاز استفاده

از ویـزای شینگن که حداکثر تا ۹۰ روز است. با اتمام تاریخ اعتبار, ویـزای شما باطل تلقی می گردد.

تعداد دفعـات ورود شما به وسیله کد مخصوص مشخص می شود این کد می تواند ۲,۱  یا بیشتر باشد.

ویـزای شینگن ( = Single  یک بار ورود ) یعنی اینکه پس از یکبار ورود و خروج از منطقه شینگن, ویـزا

بدون توجه به تاریخ اعتبار و روزهای مجاز آن باطل خواهد شد.

ویـزای شینگن ( = Double دو بار ورود ) و ارقام بالاتر یعنی به تعداد دفعاتی که در ویـزا مشخص

شده می  توانید به کشورهای عضو این پیمان وارد شوید و پس از استفاده از تعداد دفعات

مجاز ورود, ویـزا بدون توجه به تاریخ اعتبار و روزهای مجاز آن باطل خواهد شد.

ویـزای شینگن ( = Multiple  ورود مکرر ) به معنی ورود و خروج نامحدود در مدت اعتبار ویـزا است.

انواع ویزای شینگن:

 ویزای شینگن نوع A (ویزای ترانزیت): مسافر می تواند فقط در یکی از فرودگاههای منطقه نسبت

به تعویض پرواز خود جهت ادامه مسیر اقدام نماید و حق خروج از فرودگاه را ندارد .

ویزای شینگن نوع B (ویزای ترانزیت): مسافر حق خروج از فرودگاه را دارد و میتواند از کشورهای

عضو پیمان عبور نماید تا از طریق مسافرت زمینی خود را به کشور دیگری خارج از شنگن برساند.

ویزای شینگن نوع C (ویزای توریستی): توریستهای خارجی و همینطور اکثر متقاضیان ایرانی با

این نوع ویزا وارد کشورها عضو  پیمان شینگن می شوند.

ویزای شینگن نوع D (ویزای تجـاری): عمومأ مورد استفاده تجـار, بازرگانان, صاحبان صنایع و

مدیران یا نمایندگان شرکتها میباشد که ممکن است بارها به منطقه شینگن وارد و از آن خارج شوند.

با داشتن ویزای شینگن میتوانید حداکثر۹۰ روز (در صورت ضرورت و با ارائه مدارک برای حداکثر یکسال)

در محدوده کشورهای عضو پیمان اقامت نمایید و اگر خواهان مدت زمان بیشتری هستید در این صورت

باید درخواست اقامت بدهید و از طریق سفارت مربوطه پیگیر مراحل اقامتی خود باشید

 
 
این صفحه را به اشتراک بگذارید
12 فروردين 1392برچسب:, :: 7:54 :: نويسنده : مهدی

فتتاح هتل 5 ستاره ساحلی نارنجستان مازندران؛ به‌زودی

۲۷ دى ۱۳۹۱
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مازندران گفت: به‌زودی هتل 5 ستاره ساحلی نارنجستان 3 به ظرفیت اقامتی استان مازندران اضافه خواهد شد.

به گزارش میراث‌آریا(chtn)، «سیف‌الله فرزانه» با بیان این‌که با آغاز به کار این هتل 267 تخت به ظرفیت اسکان استان افزوده می‌شود، اظهار داشت: این هتل در زمینی به مساحت 14 هزار و 400 مترمربع با دورنمایی از طبیعت بکر کوهستانی سرزمین مازندران و در نزدیک‌ترین فاصله به دریا درشهرستان نوشهر یکی از خوش آب و هواترین مناطق شمالی کشور ساخته شده است.

وی افزود: این هتل ساحلی، در 13 طبقه و با زیربنایی به مساحت 815/42 مترمربع در 244 واحد شامل 88 واحد یک‌خوابه، 16 واحد دو خوابه، 4 واحد رویال سوئیت و 136 سوئیت به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

فرزانه از ساخت بازار صنایع‌دستی در این هتل خبر داد و گفت: 18 واحد تجاری با 4 رستوران در طبقات همکف، یازدهم، دوازدهم و سیزدهم، فضاهای ورزشی،اسکله تفریحی ورزش‌های آبی و قایق‌های گردشگری از دیگر امکانات این هتل 5 ستاره است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران یادآور شد: خوشبختانه وجود تنوع اماکن اقامتی در استان با ظرفیت و امکانات متنوع باعث شده است که برای طیف‌های مختلف گردشگرانی که به مازندران سفر می‌کنند مشکل اقامت نخواهیم داشت.

وی دغدغه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور را رونق گردشگری خارجی برشمرد و گفت: یکی از ملزومات توسعه گردشگر خارجی ایجاد هتل‌های با امکانات متنوع برای خدمات‌رسانی بهتر است.
 
این صفحه را به اشتراک بگذارید
12 فروردين 1392برچسب:, :: 7:54 :: نويسنده : مهدی

همه عجايب جهان آنطور که انتظار مي‌رود، نظرها را به خود جلب نمي‌کنند اما در اين ميان، مي‌توان به آثار و نشانه‌هايي برخورد کرد، که در نگاه اول، مصنوعي بودن آن‌ها در ذهن و درک انسان کمي سخت به نظر مي‌رسد. بناهايي که اگر ظرافت و هنرنمايي‌هايي آشکار و رايج انساني در آن‌ها وجود نداشت، شايد طبيعي و بخشي از عارضه زمين‌شناختي به نظر مي‌رسيد.

 

آنچه در ادامه خواهيم خواند، مجموعه‌اي از چند بنا و سازه دست‌ساز و در عين حال عجيب و ناشناخته‌اي است که تاکنون کمتر نام و نشاني از آن‌ها به ميان آمده است. اماکني که به دليل مهجور و متروک ماندن از نظر شاهدان و گردشگران، ساليان سال را در تنهايي به سر برده اند.

 

سيچوان، چين

تقريبا تمام مدت قرن هشتم ميلادي صرف ساختن مجسمه بزرگ بوداي «ليشان» شد. مجسمه‌اي که در حدود 233 فوت ارتفاع داشته و درون کوهستان منطقه مرکزي چين و در 1400 مايلي غرب شانگهاي ايجاد شده است. اين مجسمه غول پيکر اگرچه دور از ذهن و ديد بسياري از مسافران و گردشگران قرار دارد اما هنوز هم به عنوان يکي از بزرگترين مجسمه‌هاي بوداي جهان محسوب مي‌شود. عظمت و بزرگي اين مجسمه به قدري است که مي‌توان هر يک از اعضاي بدن آن را با بناهايي بزرگ مقايسه کرد. به عنوان مثال؛ گوش‌هاي مجسمه که هريک به تنهايي 23 فوت طول داشته و به اندازه يک ساختمان دو طبقه‌اند و يا کوچکترين انگشت پاي آن که مکاني کاملا مناسب براي نشستن و استراحت کردن است. گذشته از همه اين‌ها بايد به هزار و 21 شبکه مويي پيچ‌ در پيچ قسمت سر مجسمه اشاره کرد که شبکه‌ آبياري پنهان و مخفي‌اي را براي حفاظت از مجسمه به وجود آورده است.

 

منطقه کوهستاني «امي» به تنهايي از ويژگي مذهبي بالايي برخوردار است. منطقه‌اي که از آن، مذهب بودا براي اولين مرتبه وارد چين شد. مجسمه «ليشان» از برجسته‌ترين نمادهاي عبادي اين منطقه به شمار مي‌رود که ساختن آن 90 سال به طول انجاميد.

 

 

ناشناخته‌ترين اماکن شگفت‌انگيز جهان

 

 

کارليا، روسيه

اين منطقه را موزه‌اي در فضاي باز از کليساهاي چوبي منحصر به فرد مي‌دانند. از مسکو يا سن پطرزبورگ به جزيره «کيژي» که بخشي از يک زنجيره 1650 جزيره‌اي واقع در درياچه دورافتاده «اونگا» در شمال روسيه مي‌باشد، يک مسير پروازي يا يک شبانه روز مسافرت با قطار فاصله است.

 

در اين منطقه که آنرا «موزه کيژي» نيز مي‌نامند، 90 بناي چوبي مشتمل از صومعه‌ها، آسياب‌هاي بادي و انبارهي غله وجود دارند. يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي آن که در تنگه‌اي باريک در جنوبي‌ترين نقطه جزيره قرار دارد، مکاني محصور در ديوارهاي بلند است که برج ناقوس هشت ضلعي و دو کليساي چوبي متعلق به قرن هجدهم در آن قرار دارد. بيست و دو گنبد پياز شکل که از چوب‌هاي صنوبر ساخته‌ شده‌اند سقف 121 فوتي کليساي « عروج مسيح» را پوشانده‌اند.

 

از نکات عجيب و حيرت انگيز در خصوص اين شاهکار معماري، استفاده نکردن از هيچ‌گونه ميخي در اتصال بخش‌هاي مختلف کليسا به يکديگر مي‌باشد و از آن مهم‌تر افسانه‌هاي بومي رايج درباره اين کليسا است که بر اساس آن اين بنا تنها با يک تبر ساخته شده است.
اماکن ناشناخته

 

 

ناشناخته‌ترين اماکن شگفت‌انگيز جهان

 

 

لاليبلا، اتيوپي

«لاليبلا»،‌يکي از شهرهاي مذهبي اتيوپي با 11 کليساي قرون وسطايي است که تماما با سنگ‌هاي سرخ آتشفشاني ساخته شده اند. پيش از هرچيز بايد گفت که اين شهر، مکاني عبادي براي ساکنان خود بوده و از اينرو هيچگونه تبليغي براي جذب گردشگر در آن صورت نگرفته است. داستان‌هاي بومي حاکي از آن است که «شاه لابيلا» پس از بازديد از بيت المقدس در قرن سيزدهم ميلادي، دستور ساخت چنين معابد يا کليساهايي را در اين منطقه داده است. به دستور وي، تمام کليسا در محوطه‌اي بيرون از صخره‌اي سرخ رنگ و آتشفشاني بنا شدند. در ابتدا چهار کليسلا در يک مکان زيرزميني ساخته و با راهروهايي به هم مرتبط شدند. ديگر کليساي اين منطقه « منجي جهان» نام دارد که 35 فوت زير سطح زمين ساخته شده است.

 

 

ناشناخته‌ترين اماکن شگفت‌انگيز جهان

 


کامپونگ تام، کامبوج

اين مجموعه که قديمي‌ترين معابد کامبوج بوده و از 52 معبد گوناگون تشکيل شده است، بخشي از بقاياي پايتخت باستاني يکي از پادشاهي‌هاي باستاني کامبوج به نام «چنلا» مي‌باشد. اين مجموعه معابد که زميني جنگلي به وسعت سه مايل مربع را در استان «کامپونگ تام» در بر مي‌گيرد نزديک به 600 سال قديمي‌تر از معابد آنکور مي‌باشد. با اين وجود اين مجموعه معابد برخلاف قدمت بسيار زياد خود از بازديد کنندگان اندکي برخوردار است. سايتي باستاني که در مقايسه با جمعيت ميليوني گردشگران آنکور سالانه تنها پنج هزار بازديد کننده دارد. اما، همين محدوديت شرايط ظاهري آن را به مراتب نسبت به آنکور سالم‌تر نگاه داشته است.

 

 

ناشناخته‌ترين اماکن شگفت‌انگيز جهان

 


مالتا و گزو

اين بناهاي سنگي که در جزاير کوچک درياي مديترانه و در ميان تونس و سيسيل قرار دارند، اگرچه امروزه هيچ جذابيتي براي گردشگران ندارند و به ندرت از سوي اين دسته از مسافران بازديد مي‌شوند اما در حدود پنج هزار سال پيش از ميلاد، مدت‌ها پيش از آغاز ساخت اهرام ثلاثه مصر، همواره ميزبان خيل عظيمي از زائران بوده و به عنوان اماکني مذهبي مورد پرستش قرار مي‌گرفتند.

 

از مهم‌ترين معابد اين منطقه «هاگر کيم» نام دارد که بزرگترين آن‌ها نيز بوده و در سواحل جنوبي مالت قرار دارد. اين معبد با تخته سنگ‌هاي آهکي ساخته شده که شکلي نيم دايره‌اي دارند. هريک از اين تخته سنگ‌ها 20 فوت ارتفاع و نزديک به 20 تن وزن دارند. اين معبد در اواسط قرن بيستم کشف شده و امروز موزه ملي باستان‌شناسي مالت در آن قرار دارد.

 

 

ناشناخته‌ترين اماکن شگفت‌انگيز جهان

 

 
این صفحه را به اشتراک بگذارید
12 فروردين 1392برچسب:, :: 7:54 :: نويسنده : مهدی

آداب سفر

مسلما سفر نیز مانند ارکان دیگر زندگی دارای آداب و منش خاصی است که فراگیری آن برای هر فردی الزامی است .این امر بخصوص در سفر به کشورهای دیگر بیشتر نمود پیدا میکندزیرا در سفر به کشورهای دیگر با ادیان و زبان و فرهنگ  متفاوتی روبرو می شویم و چه بسا مواردی که در کشور ما خلاف عرف محسوب نمی گرددولی در جوامع دیگر جزو منفورترین کارهاست و از آنجایی که رفتار و اعمال هر فرد خارجی نمایانگر فرهنگ و تمدن کشورش است بهتر اینست که ابتدا در مورد آداب و رسوم کشوری که می خواهیم به آن سفر کنیم کمی تحقیقات انجام داده تا با دید بازتری به کشور مقصد سفر کنیم .

 در طی سفرهای متعددی که به کشورهای مختلف داشتم متاسفانه مشاهده کردم بعضی از دوستان هموطن نا آگاهانه  باعث رنجش و آزار دیگر همسفران و یا افرادمقیم آن کشور می گردند بنابر این لازم دانستم به بعضی از اینموارد اشاره ای داشته باشم تا دوستان مسافر با کمی ملاحظه و دقت بیشتر به این موارد سعی کنند اوقات خوشی برای خود و همسفرانشان مهیا کنند:

1-  بسیاری از افرادی که سفر می کنند دوست ندارند از زندگی شخصی و خصوصی خود صحبت بکنند بنابر این دوستان از پرسیدن سوالاتی همچون:از کجا آمدید؟مجردید یا متاهل؟ چه کار می کنیدو ....... از دیگر همسفران خودداری کنید اگر فردی تمایل داشته باشد خودش این موارد را مطرح می کند.

2-  عکسبرداری و فیلمبرداری از دیگران کار درستی نیست شاید افراد نخواهند در عکسها و فیلم های خانوادگی شما باشند لذا خواهش میکنم قبلا از همسفران اجازه بگیرید حتی در هنگام فیلمبرداری از افراد مقیم آن کشور نیز بایدجانب احتیاط را رعایت کرد.

3-  هنگام ترک هتل و تسویه حساب نهایی سعی کنید اتاقی را که در این مدت در آن ساکن بودید را کمی تمیز کنید تادیگران از ما به عنوان افرادی منظم و مقید به پاکیزگی یاد کنند .

4-  در هنگام استفاده از مینی بار اتاق و هنگام تسویه حساب مورد رابه پذیرش هتل گوشزد کنیم متاسفانه رفتار بعضی از دوستان در این موارد باعث شده ایرانیها  در بسیاری از کشورها از مینی بار در اتاق خود بهره مند نشوند.

5-  از انجایی که در اکثر گردشهاافراد متاهل و مجرد در کنار سفر می نمایند از دوستان مجرد (به خصوص آقایان محترم)تقاضا می گردد کمی در بکار گیری الفاظ یا حرکات و رفتار خود دقت بیشتری بفرمایند.

6-  ازانتقاد از سیاستهای یا سنتهای  حاکم بر آن کشور بپرهیزید چون ممکن است این بحثها از جانب شما توهین تلقی گردد.

دوستان اگر موارد دیگری هست که از قلم انداختم خوشحال  میشوم از نظرات شما هم آگاه شوم.

به امید روزی که هر ایرانی در سفر به کشورهای دیگر نشاندهنده منش و شخصیت بزرگوارانه و خالص پارسیان باشد.

 
این صفحه را به اشتراک بگذارید
12 فروردين 1392برچسب:, :: 7:54 :: نويسنده : مهدی

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4

سفر به گرجستان:


خرداد ماه 1390 سفری 4 روزه به تفلیس داشتم که چکیده هایی از آن پیش روی شماست.

تفلیس:

شهر تفلیس پایتخت جمهوری گرجستان بوده و در حدود 1500 سال قدمت دارد تفلیس در هزاره چهارم تا سوم پیش از میلاد مسکونی شد. برای اولین بار در سالنامه‌های قرن چهارم میلادی از تفلیس به عنوان قلعه ـ شهر نام برده شده‌است. تفلیس به علت واقع شدن در محل تلاقی راههای مهم همیشه دارای اهمیت منطقه‌ای بوده و همین ویژگیها سبب گسترش و توسعه این شهر از دیرباز تاکنون شده‌است. تفلیس در گذشته‌های دور ابتدا در طول سواحل رودخانه رشد کرد. بعدها با افزایش جمعیت ساخت و ساز به دامنه‌ها و تپه‌ها و فلاتهای اطراف رودخانه کشیده شد که این فلاتها در شمال و شمال شرقی شهر واقع شده‌است. قسمتهای جنوب شرقی شهر از خیابانهای تنگ و خانه‌های قدیمی دو یا سه طبقه تشکیل شده که مجموعة قدیمی شهر تفلیس را تشکیل می‌دهد وجود پارک های بی نظیر و رودخانه متکواری که از وسط شهر تفلیس عبور می نماید و چشم انداز های کم نظیری در این شهر پدید آورده است . 5 دریاچه قابل شنا و قایق سواری در شهر تفلیس وجود دارد که یکی از آنها آْنقدر بزرگ است که گرجی ها آنرا دریا می نامند ، پارک آبی و از همه مهمتر مجسمه های هنری و زیبایی که شهر را تبدیل به موزه سر گشوده ای نموده اند . در گرجی این شهر تیفلیسی یا تهبیلیسی مشتق از واژه تپهیلی (به معنای گرم؛ منسوب به چشمه‌های آب گرم تفلیس) و در عربی تفلیس نامیده می‌شود. هوای تفلیس به سبب نسیمی که از کوهستانها در دره‌های اطراف می‌وزد همیشه پاکیزه‌است. متوسط درجه حرارت آن ۲ر۱۳است. در گرمترین ماه تابستان درجة حرارت به ۲ر۲۵ و در سردترین ماه زمستان به ۹ر۰- می‌رسد. از آذر تا اسفند (بین ۳۰ تا ۳۵ روز) دمای هوا به زیر صفر می‌رسد . متوسط سالانة بارندگی ۵۰۵ میلیمتر است که ۳۴ آن در ماههای گرم می‌بارد. حدود ۲۵ روز از فصل تابستان آن بسیار گرم است و دمای هوا تا ۳۰ بالا می‌رود

هتل ما در تفلیس هتل ایلیانی بود که درجه   سه بود برای اولین بار در طول سفرهایم بودکه هتل درجه سه انتخاب کردیم چون بر این باور بودیم که از هتل فقط در وقت خواب استفاده می شود و گشت و گذار در طول روز اجازه استفاده از هتل  را خواه ناخواه نمیدهد. ولی بیشترین عدم نارضایتی ما در طول سفر همین هتل بود.چون نه تنها هیچگونه امکاناتی از قبیل شامپو و دستمال کاغذی و ...... نداشت بلکه صدای غژغژ کف چوبی  و تخت و درب کمد روی اعصاب آدم راه می رفت.از صبحانه اش هم که نگو  و نپرس فقط کیک و چایی با قطعات میلیمتری بنیر و کره و مربا مانده گاهی که لطف می کردند چند تخم مرغ آب بز......؟! تازه بعد معلوم شد سفره صبحانه ایرانی ها از بقیه توریست ها جدا شده و سفره آنها مفصل تر است و حتی محل صبحانه خوری جداست......؟!!!!! من نمی دانم چرا شرکتهای توریستی ایران با این هتلهای درب و داغان قرارداد می بندند که اینقدر رفتارهای توهین آمیز و تحقیر کننده دارند؟؟؟؟؟ واقعا باید این هتل ها را از لیست حذف کرد چون بر خلاف تبلیغات اینترنتی و عکس های تحریف شده واقعا مزخرفترین هتل بود که در طول عمرم دیدم.
روز اول چون بعد از ظهر رسیدیم به جز خیابانهای اطراف جایی نداشتیم برویم برای همین به خیابان روستاولی رفتیم که از خیابانهای قدیم و فوق العاده زیبای شهر است. خیابان روستاولی که قبلا خیابان" گلوینی " نامیده شده است یکی از اصلیترین و مرکزیترین خیابانهای شهر تفلیس میباشد که به احترام شاعر بسیار معروف قرون وسطی گرجی یعنی " شوتا روستاولی " نامگذاری شده است . این خیابان 1.5 کیلومتری از میدان "تاویسوپلبا = آزادی " ( میدان لنین سابق )  شروع شده و  به مترو روستاولی و خیابان " کوستاوا " منتهی میشود. بسیاری از مراکز مهم دولتی و غیر دولتی در این خیابان مستقر هستند که از جمله آنها میتوان به پارلمان گرجستان ، اپرا و باله شهر تفلیس ، دادگاه عالی ، کلیسای کاشوتی ، موزه مردمی گرجستان، آکادمی تئاتر روستاولی و آکادمی علوم گرجستان اشاره کرد .

در این خیابان پارک زیبایی هم قرار دارد که همزمان با رسیدن ما به آنجا باران شدیدی بارید و هوا نسبتا سرد و خنک شد برای ما که مدتهای مدید از باران دور بودیم تغییر ناگهانی هوا از گرما به سرما به واسطه بارش ناگهانی باران جالب بود و کلی با این هوا حال کردیم .

روز بعدگشت شهری داشتیم که با بازدید از کلیسای بزرگ سامبا شروع شد کلیسای جالبی بود و در داخل کلیسا مراسم مذهبی در حال برگزاری بود که دیدنی بود. محوطه اطراف نیز بسیار زیبا و هوا مطبوع و بهاری بود بعداز مدتهای مدید داشتیم از آسمان آبی و هوای صاف و پاک لذت می بردیم چون تو شهر خودمان که فقط ریز گردها و غبار است وبس....

.

بازدید  بعدی از پل صلح، نارین قلعه و حمام های سولفور بود.

پل صلح یکی از نمادهای شهری جدید است که منظره شهر از روی این پل واقعا دیدنی است.

نارین قلعه که گرجی ها به آن ناری کالا (Narikala) می گویند و در زمان ساخت به نام گرجی شوریس تسیخه (Suris Tsikhe) مشهور بوده در سده 4 میلادی و احتمالا توسط ایرانی ها ساخته شده است. این مهم ترین پایگاه پدافندی شهر تفلیس در بالای تپه ای در تفلیس قدیم قرار دارد و در طول تاریخ فرمانروایان تفلیس را در خود جای داده است. فرمانروایان گرجی، ایرانی، ترک، عرب یا روس هر یک بخشی را به قلعه افزوده اند. شالوده اصلی برج ها و دیوار در سده 8 میلادی به فرمان امیران عرب ساخته شده است. در سال 1827 انفجاری بزرگ ناشی از انبار تجهیزات نظامی روسی، نارین قلعه و کلیسای سنت نیکلاس در داخل قلعه را ویران کرد اما در 1990 کلیسا بازسازی شد. بهترین راه رسیدن به نارین قلعه دنبال کردن خیابانی است که کلیسای جامع ارمنی سنت جورج در آن قرار دارد.. نارین قلعه جز آن که جاذبه دیدنی تاریخی باشد بهترین مکان برای دیدن چشم انداز شهر تفلیس است. پس از تماشای نارین قلعه از ورودی قلعه به جهت غرب مسیری وجود دارد که ما را به "کارتلیس ددا" یا مادر گرجستان می رساند. تندیسی 20 متری از آلومینیوم که تقریبا از هر جای تفلیس دیده می شود. این تندیس نشان دهنده ی زنی با شمشیری در یک دست و کاسه ای در دست دیگر است. کاسه برای پذیرایی از کسانی که با دوستی وارد گرجستان می شوند و شمشیر برای آن ها که با دشمنی می آیند.اسکندر بیک منشی در باره ی نارین قلعه آورده است: ارتفاع بروج قلعه به مثابه ای است که با فلک الافلاک دعوت محاذات می نماید و از هیچ طرف سلاطین آفاق را تسلط بر آن قلعه متصور نیست زیرا که از سه طرف آن کوه های بلند سر به فلک افراخته و یک طرف آب رودخانه کر می گذرد و بدین جهت مکانی که محل اقامت و نزول لشکر می تواند بود در حریم شهر و قلعه نیست

 

حمام هاي سولفور Sulfur baths : حمام هاي گوگردي در محله اي قرار دارند بنام آبانتوباني َAbanotubani كه بخشي از منطقه تفليس قديم است و در راه نارین قلعه.آب گرم اين حمامها مستقيمااز چشمه هاي آبگرم تامين مي شود.هزينه استفاده از حمامهاي عمومي از 2 لاري به بالا و هزينه استفاده از حمام نمره يا همان كابين اختصاصي از 15 تا 80 لاري براي يك ساعت مي باشد.هزينه ماساژ جداگانه است كه درصورت درخواست ماساژور در نظر گرفته مي باشد.ماساژ در اين حما مها بيشتر به شستن شباهت دارند. نوشيدني هاي مختلف نيز به قيمت معمول در اين حمام ها عرضه مي شوند

.

 روز بعد از شهر سنگی متسخا و موزه استالین دیدن کردیم در هنگام بازگشت از کلیسای جواری و خانه های اطراف آن که فوق العاده زیبا بود دیدن کردیم :

 

 

موزه استالين :

اين موزه در شهر گوري زادگاه استالين واقع شده است و شامل عكس ها مكاتبات و اسناد مربوط به آن دوران ، خانه زادگاه و زندگي تا مرگش و قطار مخصوص وي مي باشد . بازديد از اين موزه شما را با بخشي از تاريخ قرن بيستم آشنا مي كند. اين شهر داراي قلعه چشمه و كليساي قديمي مي باشد.

شهر سنگی متسخا:

این شهربزرگترین شهر سنگی دنیا با قدمت 3000 ساله می باشد این شهر در20 کیلومتری شمال شهر تفلیس واقع است جایی که دو رودخانه مهم ، پرآب و همیشه جاری گرجستان یعنی رود خانه کورا و آراگوی به یکدیگر می رسند. آثار تاریخی شهر متسخا به قرار زیر اند: صومعه جواری، کلیسای جامع سوتی تسخولی، بقایای دژآرمازتسیخه، بقایای " پل پامپی، صومعه سامتاورو، دژ بریس تسیخه، انستیتو ی باستانشناسی و باغ میخاییل مامولاشویلی

كليساي جواري:

اين كليساي بي همتا بر فراز تپه اي در نزديكي شهر متسختي واقع شده كه هم بخاطر قداستش و هم طبيعت بي نظيرش محل عقد اكثر عروس و داماد هاي گرجي مي باشد در اغلب مواقع هنگام گشت توريست ها با صحنه هاي زيبايي از جشن ازدواج آنها مواجه ميگردند.

 

آخرین روز به خرید از خیابانهای پکن و مرجان ايشويليگذشت. خیابان مرجای ایشولی بسیار زیبا بود و تمامی ساختمانها و خیابانها و حتی پارک آن به تازگی ساخته یا بازسازی شده بود خیابانهای روستاولی و مجان ایشویلی دارای نور پردازی فوق العاده ای در شب هستند که حتما باید از آنها دیدن کنید.


نکات:


1-    مردم گرجستان هنوز رسم مهمان نوازی را نمی دانند هر چند خوشرو هستند و کاری به کار کسی ندارند ولی هنوز بایستی چیز های بسیاری در مورد رسوم مهمان نوازی بدانند و جهت جذب توریست بایستی امکانات بیشتری را فراهم کنند.

- 2   غذاهای آنجا بسیار پر نمک و ادویه دار است بیشتر غذاها از گوشت تهیه شده که گوشت نسبتا سفتی است پس اگر مشکل فشار خون یاسوء هاضمه دارید کمتر از غذاهای آنجا استفاده و بیشتر به رستورانهای ایرانی یا فست فودها بروید. البته غذاهای محلی آنجا چون خینگالی،چاناخی و انواع چاتابوری ها را حتما بچشید. البته توجه داشته باشیدکه اگر چند نوع غذا سفارش دادید خودتان را با اولین غذاهایی که می آورند سیر نکنید چون گرجی ها غذاها را به ترتیب آماده شدن و جدا گانه بر سر سفره می آورندومعمولا غذاهای اصلی آخر سر سرو می گردد.

3-    لیدر تورها به علت ناواردی بسیاری از مکانها را نمی شناسند و یا توضیحات کاملی نمی دهند بهتر است از قبل لیست مکانهایی را که می خواهید بروید به همراه توضیحات تهیه واز روی نقشه خودتان به این مکانها سر بزنید یا آدرس مکان مورد نظررا توسط تور لیدرها به زبان خودشان بنویسیدو با تاکسی بروید.

4-    بیشتر مردم زبان انگلیسی را بلد نیستند وجهت مکالمه باید با زبان اشاره یا چند کلمه ساده با آنها ارتباط بر قرار کنید.

5-    اگر بار اولتان است که به گرجستان یا حتی جاهای ناشناخته مشابه که تازه شروع به جذب توریست کرده اندمی روید حتما هتل های 4 ستاره به بالا را رزروکنیدچون هتل های 3 ستاره آنجا از مسافرخانه های دره پیتی خودمان بد تر است؟!!

6-    امنیت در آنجا بسیار بالا است و از نظر برقراری نظم و امنیت پلیس گرجستان مقام سوم را در جهان دارد بنابر این هر موقع از شب که خواستید بیرون بروید می توانید در نهایت آرامش و در امنیت کامل به هر جایی که خواستید بروید.

 

 
این صفحه را به اشتراک بگذارید
12 فروردين 1392برچسب:, :: 7:54 :: نويسنده : مهدی

سفر به ترکیه

5/06/88 سفر به ترکیه را آغاز کردم سفری که ازبه یادماندنی ترین سفرهایم بود و از مهمان نوازی مردم ترکیه بسیار لذت بردم.مقصد ما شهر  تاریخی کوش آداسی و زیباترین شهر جهان استانبول بود:

 

کوش آداسی-

 

در 71 كيلومتري شهرستان مركزي استان آيدين قرار داشته و در نوار ساحلي منطقه اژه واقع گرديده است. اين شهرستان كه از شمال باسلجوق و پاموجاك و از جنوب با شبه جزيره ديلك همسايه است در كانون مراكز مهم گردشگري از جمله ازمير ، افس ، مريم آنا ، ميلت ، ديديم ، پاموك كاله ، مارماريس و بودروم قرار دارد . بندر كوش آداسي بعلت نزديكي با جزيره يوناني ساموس ، براي گردشگراني كه به تركيه مسافرت مي كنند در واقع درب دوم مهم دريايي به شمار مي رود.

اقامت ما در این چند روز بسیار لذت بخش بودزیرا ترکها واقعا مهمان نوازند و در پذیرایی از مهمانها سنگ تمام می گذارند درکوش آداسی خیال شما از لحاظ امنیت وغذاراحت باشه چون هر 3وعده غذا در هتل به طور مفصل با انواع و اقسام غذاهای ملل سرو می شودو به علت توریستی بودن این مکان امنیت کاملی حکم فرماست. و شما علاوه بر استفاده از ساحل زیبا و دریای آرامش بخش آنجا از فرهنگ وتمدن قدیم آنجا نیز لذت خواهید بردو این سفر باب طبع همه توریستها با هر سلیقه ای خواهد بود.

 

 

اولین بازدید ما از شهر تاریخی افس بود:

شهر اِفسوس یکی از شهرهای مهم تمدن روم باستان در آسیای صغیر می باشد. این شهر که در سواحل دریای اژه و کناره رود مندرس کوچک واقع شده امروزه به ترکی بنام اِفس خوانده می شود. آثار بجا مانده از این شهر از نظر تاریخی جایگاه ویژه و ارزشمندی دارد. این شهر که هنوز ۲۰ درصد از آن کشف شده است، از جمله اماکن تاریخی است که بعد از کاخ توپکاپی و موزه آیاصوفیه در استانبول ،بیشترین بازدیدکننده را دارد.


از شهر باستانی افس، در ماههای تابستان روزانه حدود ۱٤ هزار نفر بازدید میکنند. درآمد حاصله از این بازدید نیز سالانه بیش از ۱۹ میلیون لیره می باشد.

قدمت شهر تاریخی افسوس به 6000 سال پیش از میلاد مسیح (ع) می‌رسد و تا به‌حال بناهای تاریخی و اشیای باستانی فراوانی از دوره‌های مختلف حیات انسان از جمله دوره نوسنگی در آن کشف شده‌اند.

در میان آثار باستانی بجا مانده در این شهر بنای یک کتابخانه به چشم می خورد. این کتابخانه که در حدود سال ۱۲۵ میلادی توسط ژولیوس آکویلا سلسوس به یادبود پدرش ساخته شده است به نام کتابخانه سلسوس معروف شده است. این کتابخانه جزء معدود بناهای اختصاص داده شده برای کتابخانه است که تاکنون تقریباً سالم باقی مانده است. این کتابخانه که جزو اولین کتابخانه های عمومی است که در آسیای صغیر براساس فرهنگ روم باستان ساخته شده مورد توجه بسیاری از پژوهشگران واقع شده است. از نقاط دیدنی دیگر آن می توان به توالت های عمومی که کاملا سبک توالتهای فرهنگی امروز است و ساختمانهای شهرداری و سنا و تاتر این شهر نام برد.

بعد از این بازدید به مکانی رفتیم که گفته می شد خانه حضرت مریم بوده و ایشان چند سال آخر عمر را در این مکان سر می کرده اند خانه ای به غایت ساده و کوچک که با تصاویری از ایشان تزیین شده بود در جلوی خانه نیز آبنمایی ساخته شده بود به نام چشمه آرزوها که آب آن از چشمه های اطراف تامین میشد و در نزدیکی آن مکان آرزوهابود که هر کسی هر آرزویی داشت بر روی برگه ای می نوشت و به این مکان آویزان می کرد شایر بر آورده شود؟!(معلومه خرافات همه جا رایج است  مثل چشم زخم که در تمامی مغازه ها و مکان های تاریخی و جدید ترکیه پیدا می شد..).

سومین مکان  نیز که در واقع یکی از عجایب هفتگانه قدیم بود معبد آرتمیس بود که در اصل چیزی از آن باقی نمانده بود چون این معبد طی قرن ها ابتدا به کنیسه یهودی ها بعد به کلیسای مسیحیان و در نهایت به مسجدمسلمانان تبدیل شده بود.

 

شب نیز به کاروانسرایی که توسط پادشاه عثمانی ( اکوز محمد پاشا ) بنا شده است رفتیم واز  ترانه ها و موسیقی ها و رقص های سنتی ترکیه لذت بردیم.

استانبول-

 بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. استانبول به عنوان سومین مرکز بزرگ توریسم جهان محسوب می‌گردد. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد.

هتل ما هتلی 4*و در نزدیکی میدان تقسیم که مرکز استانبول و مهمترین میدان استانبول است واقع شده بود، توصیه می کنم هنگام سفر به استانبول حتما هتلی در نزدیکی این میدان رزو کنید چون به همه مراکز دیدنی و خرید نزدیک است. شاید مهمترین خرید استانبول پارچه و پوشاک و البسه است. برای خرید پوشاک و پارچه بهترین نقطه خیابان استقلال ، خیابان جمهوریت و خیابان روملی است. خیابان استقلال از جمله معروف ترین خیابان های شهر استانبول است که یک سر آن به میدان تقسیم یا تکسیم می رسد . و ما اکثر خرید های خود را از این خیابان کردیم. هنچنین این خیابان دارای رستورانهای بسیار است که انواع کباب های ترک بخصوص کباب معروف آن به نام دونر کباب سرومی گردد.

در بدو ورود به استانبول چیزی که بیش از همه شما رامجذوب خود می کند آسمان آبی و هوای پاک است وبا وجودی که استانبول بیش از 10 میلیون نفر جمعیت داردبه دلیل استفاده مردم از انواع وسایل حمل ونقل همگانی کمتر ترافیک و شلوغی نظیر شهرهای پر جمعیت به چشم می خورد .همچنین پلهای معلق فراوان  بر روی دریای سیاه در سر تاسر شهر خودنمایی میکند  که شاید به همین دلیل استانبول عروس شهرهای جهان لقب گرفته و زیبایی این شهر که مخلوطی از تمدن و فرهنگ کهن و طبیعت زیبا و بکر است در کمتر شهری به چشم بخورد .ترکیب ساختمانهای قدیمی ، دریاو فضای سبز شهری معجونی از زیبایی را به شما تقدیم می کند که بی شک تا ابد یاد و خاطره آن در ذهن شماخواهد ماند. برای دیدن نقاط مختلف شهر سعی کنید از تاکسی های آنجا استفاده نکنید زیرا هم نرخ گرانی دارند و هم سر شما را کلاه می گذارند و به قول معروف کرایه را دولا پهناحساب می کنند.بهترین کار این است که سوار ترن های برقی آنجا شوید که نقشه و مسیر های آن در همه جا به شما عرضه می گردد.

مسجد ایا صوفیا و سلطان احمد

اولین بازدید ما از مسجد ایاصوفیا بود. ایاصوفیه که به زبان یونانی به معنای حکیم مقدس است ،از مهمترین بناهای مذهبی جهان برای ارتودکس ها است . به همین علت است که ایاصوفیا در زمره اولین مکان هایی قرار داردکه یونانیان هنگام ورود به استانبول از آن دیدن می کنند.

ایاصوفیا کلیسای مسیحیت شرق بود که در دوره امپراتوری بیزانس به سال ۵۳۲ میلادی بنا به دستور امپراتور کنستانتین اول ساخته شد. و بعد در قرن ۶ میلادی توسط جاستنیانوس مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. برای بازسازی بنا دو معمار به نام‌های ایسیدوروس (از میلتوس یا سوکلی فعلی) و آنتییوس (از تراللس یا آیدنلی فعلی) ماموریت یافتند. بنا با کار ۱۰ هزار کارگر در طول پنج سال و تحت نظر ۱۰۰ استاد باشی تکمیل شد و به تاریخ ۲۷ آرالیک ۵۳۷ افتتاح شد. این کلیسا نخست کلیسای بزرگ نام‌ گرفت. پس از فتح استانبول، سلطان محمد دوم دستور داد کلیسای ایاصوفیه را به مسجد تبدیل کنند. سلیمان اول دستور داد نقاشی‌ها و نگارگری‌های داخل ایاصوفیه را بپوشانند تا نماز جمعه در آنجا خوانده شود. سلیم دوم به معمار سنان دستور داد که ایاصوفیه را مرمت کند.در زمان مراد سوم، مناره و منبر و محراب به ساختمان ایاصوفیه افزوده شد. در زمان مراد چهارم، آیاتی از قرآن به خط مصطفی چلبی در دیوارها و سقف ایاصوفیه نگاشته شد؛ علاوه بر این لوحه‌هایی دور تا دور سقف ایاصوفیه نصب شد که در آن نام الله، محمد، ابوبکر، عمر، عثمان، علی، حسن و حسین نوشته شده بود. این لوحه‌ها در زمان سلطنت عبدالمجید با الواح مدوری که به خط ابراهیم افندی نوشته شده بود، جایگزین گردید. پس از اعلام حکومت جمهوری در ترکیه و به قدرت رسیدن آتاترک، ایاصوفیه به موزه تبدیل شد و تا امروز به همین شکل باقی مانده‌است. ارتفاع گنبد بزرگ این مسجد از سطح زمین ۵۵ متر و قطر آن ۳۱ متر می‌باشد که بوسیله ۴۰ پشت‌بند بزرگ و روی چهار ستون اصلی سوار شده‌است ،که حتما تحت تاثیر زیبایی آن قرار خواهید گرفت.

روبروی این مسجد، مسجد سلطان احمد واقع شده که یکی از زیباترین شاهکارهای معماری اسلامی است که در زمان امپراطوری عثمانی بنا شده است.

این مسجد به علت وجود کاشی‌های آبی رنگ در طراحی داخلی به «مسجد آبی» نیز شهرت

دارد.

آب انبار سارنیک

در میدان جنب مسجد آب انباری قدیمی به نام سارنیک وجود دارد ، این آب انبار در دوره حکومت عثمانی ساخته شده  است و آب مصرفی شهر را تامین می کرده است از ورودی آن باید حدود بیست پله به زیر زمین بروی و اب انبار را ببینی  آب انبار دارای ستونهای فراوانی است که داخل آب قرار گرفته و کانالهای زیادی وجود دارد که داخل آنها پر از آب است  داخل آب هم ماهیانی وجود دارند  آب انبار به وسیله نورهای زرد رنگ روشن می شود که جلوه زیبایی به این بنای زیر زمینی می دهد در انتهای آن ستونی بزرگ قرار دارد که سر ستون مانند کله وارونه انسان ساخته شده است که بسیار زیباست.

کاخ توپکاپی

بازدید بعدی ما از قصر عظیم توپکاپی در نزدیکی مسجد ایا صوفیا بود که به علت عظمت کاخ بازدید ما 4 ساعت به طول انجامید. کاخ توپکاپی استانبول در محل اتصال تنگه بسفر و دریای مرمره و خلیج شاخ طلایی و دریای مرمره قرار گرفته است. این کاخ متعلق به قرن 15 تا 19 میلادی است و دوران امپراتوری عثمانی است. کاخ توپکاپی در سال 1453 توسط سلطان محمد فاتح ساخته شده است.  خود سلطان محمد تا سال 1481 در آن زیسته است. این کاخ  در گذشته محل زندگی سلاطین و دولتمردان عثمانی بوده و دارای باغ بسیار باشکوهی است. در سمت راست کاخ درختان سرو قرار گرفته است و مطبخ های کاخ نیز در این سمت جای گرفته اند.( در بدوورودبه این کاخ کارناوالی از افرادی که لباسهای قدیمی ترکیه را پوشیده و سازهای سنتی ترکیه را می نوازنداز شما استقبال می کنند.) امروزه از این محل به عنوان نمایشگاهی از مجموعه های کریستال ، نقره و ظروف چینی که مربوط به دوره امپراتوری عثمانی است استفاده می شود. در قسمت چپ کاخ حرمسرا قرار دارد. در این بخش همسران و فرزندان سلاطین در انزوا زندگی می کرده اند. سومین بخش کاخ نیز شامل سالن اجتماعات ، کتابخانه احمد سوم ، نمایشگاهی از لوازم شخصی سلاطین و خانواده سلطنتی جواهرات بسیار مشهور و قیمتی و نیز مجموعه ای از دست نوشته ها می باشد. جالب است بدانید موزه کاخ توپکاپی با داشتن بیش از دویست هزار سند و هشتادوشش هزار کتاب و بیسن سالن مملو ای از شاهکارهای نفیس تاریخی یکی از بزرگ ترین موزه های جهان به شمار می رود. فاتح سلطان محمد پس از فتح استانبول در سال 1453 میلادی نخستین کاخ خود را در میدان بایزید که اکنون محل کنونی دانشگاه استانبول است و دومین کاخ خود را با عنوان سرای جدید با مساحت 82 هزار متر مربع در محل فعلی موزه توپکاپی سرای بنا کرد. این کاخ سال های سال محل اقامت سلاطین عثمانی بوده. این موزه سه حیاط اصلی دارد که از سه دروازه شامل باب همایون باب الاسلام و باب السعاده است. می توان داخل آن شد. در این موزه پوشاک سلاطین ، آثار ارزشمند متعلق به کاخ های سلطنتی از جمله تخت نادرشاه و تابلوهای نفیس نقاشی و جواهرات و مینیاتورهای ارزشمند از جمله شاهنامه فردوسی وجود دارد.
کاخ توپ کاپی همه روزها به استثنای سه شنبه جهت بازدید از گردشگران باز است.


مجمع الجزایر مرمره

 یکی از بیاد ماندنی ترین لحظات این سفر بازدید از مجمع الجزایر دریای مرمره می باشد. به این جزایرمجمع الجزایرپرنسس گفته میشود این جزایر 9 تا هستند که 4 مورد آن نظامی 1 مورد خصوصی و 4 مورد عمومی است. بزرگترین جزیره بیوک آدا  نام دارد:  بیوک در ترکی به معنی بزرگ و آدا به معنی جزیره است. طبیعتی بکر و دست نخورده است و هیچ وسیله نقلیه غیر از ماشین پلیس و آتش نشانی که آنها هم تنها در صورت ضرورت تردد میکنند در آن دیده نمیشود.رفت و آمد در آن بوسیله دوچرخه و با کالسکه های 2 اسبه که فایتر نامیده میشود و 4 نفر ظرفیت دارد انجام می گردد. سوار شدن بر این کالسکه ها در فضای آرام و ساکت و دیدن طبیعت زیبای ان شما را مسحور خود می کند.. 

.

 
این صفحه را به اشتراک بگذارید
12 فروردين 1392برچسب:, :: 7:54 :: نويسنده : مهدی

 این نمادها که گاه جزو آثار باستانی یا طبیعی و گاه ساخته‌شده به‌عنوان نماد آن شهر هستند، کارکردهای مختلفی از جمله اعطای هویت جمعی به شهروندان یا جذب گردشگر دارند.

تهران- برج میلاد:

 

 

برج میلاد بلندترین آسمان‌خراش ایران و ششمین برج مخابراتی بلند در جهان است.

این برج مخابراتی و چندمنظوره، در مجموعه مرکز ارتباطات بین المللی تهران، در شمال‌غربی شهر تهران، میان تپه‌ای با مساحت تقریبی ۱۴ هکتار واقع در جنوب شهرک‌قدس و شمال کوی‌نصر در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد.

این سازه که به خاطر ارتفاع بلند و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است، یکی از نمادهای پایتخت به شمار می‌آید.


پاریس- برج ایفل:

برجی فلزی در میدان شان‌دومارس و در کنار رود سن واقع در شهر پاریس است. برج ایفل امروزه نه‌تنها به‌عنوان نماد پاریس بلکه به‌عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود و پربازدیدترین بنای جهان و یکی از شناخته‌شده‌ترین بناهای دنیاست.

مسکو- کاخ کرملین:

یک قلعه تاریخی است که به‌صورت مجتمع در قلب شهر مسکو پایتخت روسیه ساخته شده و به رودخانه مسکوا، میدان سرخ و باغ الکساندر مشرف است.

بنای این کاخ در سال۱۴۸۷ میلادی به پایان رسید. نام مشهور این کاخ کرملین است (به زبان روسی به معنای دژ است). این کاخ از چهار قصر، کلیسا و دیوار کرملین به همراهی برج‌های کرملین تشکیل شده ‌است.


 

کوالالامپور- برج‌های دوقلوی پتروناس:

از بلندترین آسمانخراش‌های جهان هستند و در کوالالامپور پایتخت مالزی قرار دارند. این برج‌های دوقلو با احتساب آنتن بالای برج‌ها، ۴۵۲‌متر ارتفاع دارند. تعداد طبقات هر برج ۸۸‌ طبقه است و جمعا ۷۸ آسانسور در این دو ساختمان فعال هستند.

آشنایی با مرکز تجارت جهانی پنانگ

این دو برج از زیر به هم وصل هستند. همچنین پلی طبقات۴۱ و ۴۲ این دو برج را به هم متصل می‌کند. ارتفاع این پل از سطح زمین ۱۷۵‌متر و طول آن ۵۶ متر است.


آتــن- معبـد پارتنــون:

معبد پارتنون، نیایشگاهی در آکروپولیس که پریکلس آن را در سده پنجم پیش از میلاد در یونان امروزی بنا کرد. این معبد، جایگزین نیایشگاه قدیمی‌تری شده بود که در سال۴۸۰ قبل از میلاد توسط خشایارشا پادشاه هخامنشی ایران نابود شده بود.

آغاز ساخت معبد قدیمی‌تر نیز سال۴۹۰ پیش از میلاد بوده که خود ۲۵سال پس از تخت جمشید ایران است.

ریودوژانیرو- مجسمه مسیح:

مجسمه مشهوری است که در برزیل در شهر ریودوژانیرو قرار دارد که مجسمه مسیح منجی است. این مجسمه با 38‌ متر ارتفاع در سال‌۱۹۲۶ میلادی و در ارتفاع ۷۱۰‌متری نوک کوه کورکووادو ساخته شده‌است.

مجسمه مذکور حالت ایستاده عیسی مسیح درحالی‌که دستان خود را کاملاً باز کرده‌است نشان می‌دهد که این حالت نشان‌دهنده پذیرش همه انسان‌ها در آغوشش است.

پکن- معبد بهشت:

معبد بهشت یا معبد آسمان که بسیار بزرگ‌تر از شهر ممنوعه و کوچک‌تر از قصر تابستانی است، 2/7 ‌میلیون متر مربع مساحت دارد و در سال1420 میلادی در دوران سلسله مینگ به‌منظور قربانی کردن در پکن ساخته شد.

از آنجا که امپراتوران چین خود را فرزند خدا می‌دانستند جرات نمی‌کردند که محل اقامت خود یعنی شهر ممنوعه را بزرگ‌تر از اقامتگاه خدا بسازند.

قاهره- اهرام ثلاثه جیزه:

مجموعه اهرام تاریخی ساخته شده در دوران مصر باستان است که در حاشیه شمالی شهر قاهره کنونی واقع شده است.

هرم بزرگ جیزه تنها بازمانده عجایب هفت‌گانه جهان محسوب می‌شود. چندین هرم کوچک‌تر، مجسمه ابوالهول و کشتی بزرگ مصری متعلق به ۲۵۰۰‌سال پیش از میلاد مسیح نیز در منطقه جیزه واقع شده است.


لندن- برج ساعت بیگ‌بن:

بزرگ‌‌ترین و معروف‌ترین برج ساعت جهان؛ پس از آنکه کاخ وست منیستر، در یک آتش سوزی ویرانگر در تاریخ ۲۲‌ اکتبر سال‌۱۸۳۴ میلادی از بین رفت، چارلز باری، معمار معروف انگلیسی، ساخت مجدد این کاخ را شروع کرد و یک برج ساعت برای ضلع شمال شرقی کاخ در لندن پایتخت انگلستان نظر گرفت.

آشنایی با تاور بریج

با وجود اینکه ته‌بنای برج بیگ‌ بن، به همراه ساختمان کاخ، در سال‌۱۸۳۴ میلادی نهاده شد اما خود برج، ۱۳‌سال بعد از آن، در سال‌۱۸۵۶میلادی ساخته شد.


سیدنی- خانه اپرا:

یکی از متمایزترین بناهای قرن بیستم از لحاظ هنر معماری به شمار می‌رود که در شهر ساحلی سیدنی و در ایالت نیو ساوت ولز کشور استرالیا قرار دارد که در ۲۰ اکتبر۱۹۷۳میلادی رسما توسط ملکه الیزابت دوم گشایش یافت.

«اپراهاوس» شامل 5 سالن تئاتر، 5 سالن تمرین نمایش، 2سالن اصلی، 10 رستوران و کافه و تعداد زیادی فروشگاه است.

آگرا- تاج محل:

تاج محل از پرآوازه‌ترین بناهای جهان و آرامگاه زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر آگرا و در ۲۰۰‌کیلومتری جنوب دهلی‌نو پایتخت هند واقع شده‌است و یکی از عجایب هفت‌گانه جدید دنیا به‌شمار می‌رود.

این بنا به دستور شاه‌جهان، پنجمین امپراتور گورکانی هند به‌منظور یادبود همسر ایرانی‌تبارش «ممتاز محل» بنا شده‌ است.


کویت- ابراج (برج های) کویت

 

مادرید- مجسمه خرس و درخت:

مجسمه یک خرس در کنار درختی به نام مادرونو سمبل شهر مادرید و کشور اسپانیا‌ست. این مجسمه 20‌تن وزن دارد و در میدانی با نام پوئرتادوسول قرار دارد.

نام این درخت توت فرنگی ترجمه شده زیرا میوه‌هایی شبیه توت فرنگی دارد اما شیرین‌تر از آن است و برای مربا استفاده می‌شود.

نیویورک- مجسمه آزادی:

نام رسمی آن «آزادی روشنگر جهان» است. این مجسمه در جزیره آزادی در بندر نیویورک نصب شده و به‌صورت نمادی برای خوشامدگویی به مسافرانی که از راه دریا به نیویورک می‌آیند درآمده‌است.

مجسمه آزادی که با رویه‌ای از مس پوشش یافته، در سال ۱۸۸۶میلادی به مناسبت یکصدمین سال استقلال آمریکا از بریتانیا و به‌عنوان نماد دوستی فرانسه و آمریکا به این کشور اهدا شده‌است.

 


 
این صفحه را به اشتراک بگذارید
12 فروردين 1392برچسب:, :: 7:54 :: نويسنده : مهدی

 سفر به مثلث طلایی هند

(دهلی-آگراـ جیپور)

هدف تور ما بازدید از مثلث طلایی هند و یا همان شهر های دهلی-آگرا و جیپور بود.

 

دهلی نو-

اولین هتلی که به آن وارد شدیم هتل هیلتون (Hilton) در چند کیلومتری دهلی بود که از مراکز دیدنی شهر فاصله زیادی داشت و چند ساعت راه تا مرکز شهر فاصله داشت هر چند هتل بدی نبود ولی در محیط نه چندان مناسبی واقع شده بود.در بدو ورود به دهلی اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند کثیفی بیش از حد این شهر است موردی که در دیگر شهر های هند نیز به کرات دیده می شود. عدم وجود پیاده روهای شهری ، زباله های که در همه سطح شهر پراکنده شده اند ،عبور مکرر گاوها از خیابان،همنشینی و همخوابی سگهای متعدد  با مردم، مردمی که بی خیال عابران دیگر بر دیوارهای شهر ادرار می کنند،بوق ممتدد اتومبیل ها(که بعد فهمیدیم سنت آنجاست و نمادی از اعتراض گاندی به حکومت وقت بوده و همچنان علی رغم نیاز ادامه دارد به طوری که پشت هر ماشین نوشته بود بوق بزنید؟!.)،وجودگداهاو زاغه نشینان در زیر پلهاو و کلیه نقاط شهری .... همه از مواردی است که توی ذوق توریستها می زند.

دهلی نو در اصل منطقه‌ای شهری درون کلان‌شهر دهلی است. دهلی نو همچنین مرکز حکومت ناحیه پایتختی ملی دهلی است.
دهلی طبق سرشماری سال
۲۰۰۱ با جمعیتی برابر ۱۳٬۷۸۲٬۹۷۶ نفر جمعیت مرکزی  و بیش از ۲۲ میلیون نفر در کلان شهر دهلی یکی از بزرگترین شهرهای هند است و با قدمتی افزون بر ۵۰۰۰ سال به همراه دمشق و بنارس از قدیمی‌نرین شهرهای جهان محسوب می‌شود. این شهر تاکنون ۱۱ بار ویران گشته و از نو ساخته شده‌است. دهلی قدیمی‌ترین ناحیه مسکونی جهان به‌شمار می‌رود که تاکنون همواره مسکون بوده‌است. دهلی آمیخته‌ای است از جامعه سنتی و مدرن و نمودی است از اجتماع مذاهب، قومیت‌ها و فرهنگهای مختلف ، شاید جمعیت بالغ بر یک میلیارد نفری هند و سنت ها و خرافاتی که در طول سالیان دراز با این جمعیت عجین شده مهمترین عامل عقب ماندگی این کشور باشد.

به هر حال اولین بنایی که از آن دیدن کردیم دروازه هند (ایندیا گیت India Gate) بود این بنای باشکوه با ارتفاع ۴۲ متر در محوطه‌ای باز و نزدیک به کاخ ریاست جمهوری هند توسط معمار انگلیسی دهلی نو در سال ۱۹۳۱ ساخته شده‌است. در واقع یادبودی است برای ۹۰ هزار سرباز هندی که در جنگ جهانی اول کشته شده‌اند و نام این سربازان بر دیوارهای این بنا حک شده‌است.

 

 بعد از آن از بنای یادبود مهاتما گاندی (راج گت Raj Ghat) دیدن کردیم سکوی چهار گوش ساده‌ای از مرمر سیاه، محل نگهداری خاکستر مهاتما گاندی است که در سال ۱۹۴۸ به قتل رسید. هر ساله در روز سی ام ژانویه، روز شهید، به یاد پدر ملی هند گردهمایی در این محل تشکیل می‌گردد.

 

 و در نهایت از  قُطُب منار (Qutub Minar) دیدن کردیم .ارتفاع این منار عظیم ۵/۷۲ متر است که ۳۹۹ پله دارد. این بنا از سنگ ساخته شده و جزو اولین بناهای عظیم هند و از نمونه‌های بارز معماری هندو-اسلامی است. تزئینات روی این منار بی نظیر است. این بنا در کنار مسجد قوه الاسلام در سال ۱۱۹۹ میلادی توسط قطب الدین ایبک در جنوب شهر دهلی و بر روی خرابه‌های تعداد زیادی از معابد مربوط به آئین جینیسم ساخته شده. در صحن اصلی مسجد ستون فولادی بزرگی مربوط به قرن پنجم میلادی وجود دارد که عامه، حلقه کردن دست از پشت، دور این ستون را خوش یمن می‌دانند.

قُطُب منار به تقلید از «منار جام» افغانستان، ساخته شد و به پنج طبقه تقسیم شده است که در فاصلهٔ هر دو طبقه، ایوان مدوری به‌صورت کمربند آن را دربر گرفته‌است. هر طبقه کتیبه‌هائی دارد که موتونی از آیات قرآن و اسامی قطب‌الدین ایبک، محمد بن سام و دیگر پادشاهان و امرا را شامل می‌شوداین بنای عظیم در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و هر ساله گردشگران بسیاری را جذب و چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. پیش از این امکان بازدید از داخل منار بود ولی اکنون پس از چند خودکشی، ورود به داخل منار و بالارفتن از آن برای عموم ممنوع شده است.

نکته ای که بیش از همه ما را آزار می داد گرمی بیش از حد هواو ازدحام جمعیت و شلوغی بود در واقع اشتباه ما بود که در این فصل از سال که هند گرمترین و خشکترین آب و هوا را دارد به این کشور مسافرت کردیم.

جیپور-

دومین شهری که از آن بازدید کردیم  شهرجیپورمعروف به شهر صورتی ، از شهرهای تاریخی هندوستان و مرکز ایالت راجستان است. شهر جی‌پور در شمال غربی کشور هند قرار دارد. شهر جی‌پور در سال ۱۷۲۷ توسط مهاراجه سوای جای سینگ دوم، فرمانروای آمبر بنیاد شد و نخستین شهر دارای طرح شهری در هندوستان بود. جمعیت این شهر در سال ۲۰۰۳ برابر با 7/2 میلیون نفر بوده‌است. در بدو ورود لیدر تور ما که هندی بود ما را به بازاری برد تا سوغات بخریم بازاری مملو از جواهرات و ساری  و مجسمه های چوبی و فلزی که نماد خدایان متعدد هند بود ولی آنقدر اجناس گران بود که ما جنسی نخریدیم در واقع اصلافکر نمی کردیم اجناس هندی آنقدر گران باشد هر 100 دلار معادل43000الی000 44 روپیه بود در حالی که یک بلوز ساده آنجا بالاتر از 1000 روپیه بود شایدم برای توریستها این قیمتگذاری معمول بود؟!  

 

 هتلی که در آن اقامت داشتیم ramada  بود که قرار بود 5 ستاره باشد ولی 4 ستاره بود و باز در جایی پرت و دور از آگرا که اصلا راضی نبودیم. نخستین جایی که از آن دیدن کردیم قلعه آمبر یا Amber –fort بود که باید با فیل به قلعه می رفتیم هر چند صبح زود رفتیم ولی حدود 1:30 معطل شدیم تا نوبت ماشد در این بین بهترین فرصت برای دستفروشان بود که اجناس خودرا که بیشتر مجسمه و اشیا تزیینی بود به مردم بفروشند البته می توان بهترین  سوغات را نیز باچانه زدن  به قیمت خیلی کمتر از مغازه از آنها خرید. به هر حال با فیل مسافتی حدود500 متر را طی کرده به داخل قصر رسیدیم مناظر دیدنی و زیبا در مسیر به چشم می خورد هر چند فیل ها با آب دهان خود ما را حسابی خیس کردند و توصیه میکنم هنگام فیل سواری حسابی خودتان را بپوشانید! وارد محوطه بزرگی شدیم و از آنجا پس از طی مسافتی وارد قصر شدیم شکوه و عظمت آن واقعا نشاندهنده ثروت مهاراجه ها بود و شباهت این ساختمان به عالی قاپو ما را به یاد اصفهان انداخت .

در ضمن سریال عشق و نفرت که از شبکه ماهواره ای پخش می شود در این شهر فیلمبرداری شده.

بازگشت با جیپهای رو بازی بود که ماراتا اتوبوسمان همراهی کردند. در راه بازگشت از بنای Jal-mahal دیدن کردیم  که بنایی بود در وسط دریاچه و نمای زیبایی داشت. شب هم برای خرید به پاساژ رفتیم و بعد برای صرف شام به محلی که غذاهای محلی هندی با طعم تندی داشت و از رقص محلی هندی و شعبده بازی و ..... در محوطه آن دیدن کردیم.

 

آگرا-

سومین شهر بزرگ در ایالت اوتار پرادش در کشور هندوستان است. این‑ شهر درکنار رودخانه یامونا (جمنا) قرار گرفته .
نام آگرا به شکل «آگرابانا» نخستین بار در کتاب حماسی ماهابهاراتا آمده و معناشناسان آن را «پردیس» یا «بهشت» معرفی کرده‑اند.

هتل ما در آگرا که بهترین و قشنگترین هتلی بود که دیده بودم هتل 5 ستاره  orient taj بود که واقعا بیش از 5 ستاره می ارزید چون هم خدمات و سرویس دهی خوبی داشت و هم دارای قشنگترین محوطه و فضای سبزی که من تا به حال دیده بودم.

 

فردا صبح به وقت محلی ساعت 5 به سمت تاج محل راه افتادیم تا طلوع خورشید را از تاج محل نظاره گر باشیم با اینکه صبح زود رفتیم صف طویلی داشت و مطابق همه جاهای دینی هند توریستها را حسابی می گشتند و اجازه فیلمبرداری نمی دادند!

تاج محل:

تاج محل بنایی مجلل و رمز عشق ابدیست که سه قرن و نیم از بنای آن می‑گذرد. اخلاص به عشقی رومانسی، از دوران بسیار دور همچون: «لیلی و مجنون»، «رومئو و ژولیت» و یا «بخت‑النصر» که باغ‑های معلق بابل را به نشان وفاداری برای همسرش ساخت که یکی از عجایب هفتگانه دنیاست،تاج محل آرامگاه «ارجمند بانو بیگم» ملقب به ممتازمحل همسر محبوب «شاه‑جهان» پنجمین پادشاه گورکانی بود که در هند به پادشاهی رسید. این بنا به دستور شاه‑جهان برای نشان دادن عمق علاقه و عشق خود به ممتاز محل ساخته‑است. داستان بنای این مجموعه عمارات مجلل که در وسط آن گنبد تاج محل چون نگینی می درخشد، بر ارزش تاریخی این شاهکار هنری افزوده است. تاج محل، در واقع، باشکوه ترین هدیه یک شاه به همسر از دست رفته اش است و پایه‑های آن بر عشق وافر شاه جهان گورکانی به ممتاز محل ایرانی تبار استوار است.

 

دیدن یکی از عجایب هفت گانه  جدید برایم هیجان انگیز بود هر چند این محل از خارج بسیار باشکوه است و با سه عمارتی که در اطراف آن ساخته شده باشکوه به نظر می رسد ولی داخل این محل به قدری ساده بود که تعجب می کردی پس آنهمه شکوه وعظمت چرا تنها در دو قبر شاه جهان و ممتاز که یکتا تزیین آنجا بود خلاصه شده و بقیه اطاقها با دیوارهای لخت و بی هیچ تزیینی متروکه بوده و از آن دوران پر رونق هیچ اثری به جا نمانده؟شاید هدف آنها هم نشان دادن همین  زندگی ساده ای است که عشق آن را پر نور کرده بود عشقی که مشابه آن در هیچ جای دیگر جهان پیدا نمی شود.    

. قلعه قرمز آگرا:
در شهر اگرا نزدیکی بنای مشهور تاج محل، بنای ارزشمند دیگری به نام قلعه یا ارگ آگرا یا قلعه قرمز آگرا واقع شده است که قدمت آن به قرن شانزدهم می‑رسد.
این قلعه مستحکم از سنگ ماسه سرخ رنگ با دیوارهایی به طول 5/2 کیلومتر، شهر سلطنتی امپراتوری مغولی هند یا گورکانیان را در خود جای داده
این منطقه شامل تعداد زیادی کاخ افسانه‑ای، از جمله کاخ جهانگیر و خاص محل که توسط شاه جهان ساخته شده است و شامل سرسرای تماشاگران مانند دیوان خاص و دو مسجد بسیار زیبا می‑شود.
اکبر شاه علاقه زیادی به سنگ ماسه سرخ داشت و برای عمارت های این بنا از این سنگ استفاده کرد به همین دلیل امروزه به آن قلعه سرخ یا ارگ سرخ آگرا نیز گفته می شود که
نباید با قلعه سرخ در دهلی اشتباه گرفت .

 

فاتح‌پور سیکری به معنی «شهر پیروزی» شهر متروکه امپراتور اکبر که در آگره واقع است. تالار شنوندگان، مکان‌ها و مسجدها هنوز هم کاملا سالم و در وضعیت مطلوب هستند که از جمله می‌توان پنج محل و بلنددروازه را نام برد. در محوطهٔ مسجد جامع، آرامگاه شیخ سلیم چشتی واقع است و در واقع، اکبر شاه گورکانی شهر فاتح پور سیکری را به خاطر همین صوفی معروف مکتب چیستی هند پایه گذاشته بود.

پس از بازدید از این دو محل شب به دیدن  نمایش تقریبا موزیکالی رفتیم که بازگو کننده قصه عشق ممتاز و شاه جهان و چگونگی شکل گیری تاج محل بود و بعد به هتل شیراز رفته و شام خوردیم و طبق معمول ایرانیها سالن را قرق کردند و حسابی رقصیدند. فردا صبح به قصد دهلی راه افتادیم در بین راه از  مقبره اکبر شاه که بسیار ساده بود و در محوطه بیرونی آن آهو های زیادی  در حال چرا بودند و معبدسیکها وهندوها دیدن کردیم نکته جالب علامت سیکها بود که کاملا مشابه علامت جمهوری اسلامی در وسط پرچم ماست!


 

آخرین روز در دهلی از معبد آکشاردام دیدن کردیم که معبد بزرگی بود و تا انتهای غروب دیدن آن طول کشید.

 

معبد آکشاردام

معبد آکشاردام ( Akshardham) در دهلی نو ( New delhi) نشانگر ۱۰،۰۰۰ سال از فرهنگ هند می باشد.
این معبد که آمیخته ای از تکنولوژی و معماری نوین می باشد بزرگترین معبد هندوها در جهان به شمار می آید  وتوسط بیش از ۱۱،۰۰۰ کارگر و معمار هندی در تاریخ ۶ نوامبر سال ۲۰۰۵ میلادی ساخت آن پایان پذیرفت. این بنا هم اکنون یکی از جاذبه های توریستی کشور هند به شمار می رود.

 واقعا از تماشای این معبد لذت بردم یکی از زیباترین معابدی بودکه دیده بودم بنای کلی آن 7 سال با بیش از 20000 کارگر به اتمام رسیده بود و تمامی کنده کاریها بر روی چوب و سنگها کار دست بود در بدو ورود موردی که ما را حسابی پکر کرد این بود که حق نداشتیم دوربین عکسبرداری یا فیلمبرداری ببریم گویا گروه طالبان مدتی قبل در آنجابمب گذاشته بودند وبنابر این تدابیر امنیتی شدیدی حاکم بود در ضمن به خانم ها با دامن کوتاه اجازه عبور نمی دادند و در بدو ورود پارچه لنگ مانندی به آنها می دادند تا دور خود بپیچند. بعد از تحویل کفشها به داخل معبد رفتیم تمامی ستونها و دیوارها مملو از مجسمه های کنده کاری شده بود و مجسمه های بزرگی از کریشنا و رادا و .... دیگر خدایان وجود داشت همچنین در وسط معبد مجسمه آخرین پیامبرهندوها به نام Swaminarayan وجود داشت. دیواره خارجی معبد نماهای کنده کاری شده از پیکره فیلهای متعدد بود و دریاچه جلوی معبد با فواره هایی از مجسمه کله گاو خودنمایی می کرد.

بعد از بازدید از معبد از طرز زندگی و گزیده سخنان Swaminarayanدر قالب فیلم و عروسک های سخنگو دیدن کردیم .

 در نهایت با قایق از  برکه غار مانندی عبور که در دو طرف برکه کلیه فرهنگ و سنتها و اساطیر و اساتید و دانشمندان و ..... هنددر قالب مجسمه ها و پیکره های سنگی خودنمایی می کرد که همراه با توضیحات ارائه شده هندیها به خوبی توانسته بودند فرهنگ و تمدن خودشان را به توریستها نشان دهند موردی که متاسفانه در هیچ جای ایران وجود ندارد ؟!!!

 به هر حال بعد از خرید در بازار ساعت 12 به فرودگاه رفته و ساعت 4 صبح به تهران برگشتیم.

نکته:

 _ در فصل گرما به این کشور سفر نکنید زیرا گرمای آن طاقت فرساست و بهترین فصل سفر از نیمه های مهر تا اوایل اسفندماه است.

_ حتما از کلاه و عینک استفاده و همیشه جوراب به پاداشته باشید زیرا بسیار از جاها باید با پای برهنه بروید.

_ هنگام خریدتا می توانیدچانه بزنید و بیشتر از دستفروشها خرید کنید ولی نشان ندهید تمایل به خرید دارید وگرنه از بس پیله می شوند بیچاره تان می کنند.

_ غذاهای آنجا برای یک یا دو بار تست کردن خوبه ولی مصرف بیشتر معده ما ایرانیها راکه عادت به غذاهای با کاری و طعم تندنداریم اذیت می کنه.

_ فقط به توضیحات و خدماتی که لیدر تور می دهد توجه کنید افراد عادی برای کمی گفتگو با شما یا ارائه خدمتی همچون دادن دستمال توالت و یا خرده نان و ..... از شما طلب پول می کنند.

_ بیشتر وقت ما در بین جاده ها گذشت و با اتوبوسهای عهد عتیق هندیها سفر 3 ساعته تا 8 الی 9 ساعت به طول میکشد پس سعی کنید یا با هواپیما بین شهر ها سفر کنید یا از بیش از 1 الی 2 شهر دیدن نکنید چون وقت شما همش در جاده های بین شهرها هدر می رود.

_ قبل از رفتن ستاره هتل ها را چک کنید تا سر شما کلاه نرود و از نقاط دیدنی جایی که می روید لیستی تهیه کنیدمخصوصا بازارها چون لیدر تورها شمارا به جاهای گران قیمت می برند.

 

 

 

 
 
ابزار عشق سنج

تماس با ما

ابزار تماس با ما